Vimla Abonnemang

Vimla marknadsför sig som Sveriges mest användarvänliga mobiloperatör. Företaget startade 2014 och har snabbt vuxit sig starkt på den svenska marknaden. Grunden till deras affärside är att erbjuda flexibla mobilabonnemang utan bindnings- eller uppsägningstid där du som kund får ändra hur mycket du vill ringa, surfa och messa för som om det vore ett kontantkort. Vimla använder Telenors nät vilket innebär att du har 4G-, 3G- och 2G-täckning i full surfhastighet.

Vimla, ett abonnemang du själv snickrar ihop


Beställer du abonnemang hos Vimla väljer du själv hur mycket samtal och meddelanden du behöver varje månad. Med Vimla Mindre abonnemanget får du 60 samtal/600 meddelanden samt 1GB i surf. De första tre månaderna betalar du endast 50 kr/mån, därefter går månadspriset upp till 100 kr. Vimla Mer ger dig istället fria samtal, fria SMS/MMS och 7GB i datamängd för 125 kr/mån de första 3 månaderna. Därefter kostar abonnemanget 250 kr/mån. Vill du surfa för ännu mer pengar kan du lägga till 3GB för 50 kr, 7GB för 100 kr eller 10GB för 135 kr. Om du använder upp din data sänks hastigheten till 0,1 Mbit/s men du kan fortfarande surfa även om det går långsamt. Du kan även välja att snickra ihop ett eget abonnemang med fria samtal, fria SMS och 1 GB i surf. Abonnemanget kostar i så fall normalt 150 kr men du får det till halva priset de tre första månaderna. Samtliga abonnemang kommer med ett trippel-SIM kort. Trippel-SIM är marknadens senaste SIM-kort och innehåller tre olika SIM-storlekar: Standard/Mini-, Micro- och Nano-SIM. Vimla tar inte ut någon startavgift för samtal och inte heller någon anslutningsavgift. Tipsar du dina kompisar om Vimla får du dessutom 10 kr i tipsrabatt.

Hur beställer jag Vimla abonnemang?

Det enklaste sättet att beställa abonnemang hos Vimla är genom att fylla i en ansökan via Vimla.se. Vill du ha ett nytt nummer är det bara att välja från deras lista. Vill du däremot flytta över ditt nummer från din gamla mobiloperatör till Vimla tar detta ungefär två veckor. Viktigt är att du anger ditt mobilnummer när du gör beställningen. Skulle du vilja ändra flyttdagen för numret är det bara att skicka ett mejl till hej@vimla.se. När du väl har bestämt dig för vilket nummer du vill ha behöver du endast fylla i en emailadress så skickar Vimla mer information om ditt abonnemang. I samband med att du beställer registrerar du ett kontokort för automatisk betalning den första vardagen varje månad. Med ett ”Mitt Vimla” konto kan du se vilka betalningar som väntar och själv göra inställningar för ditt abonnemang. Du har även koll på din förbrukning och månadskostnad. Du får dessutom pausa ditt abonnemang helt gratis om du exempelvis ska ut och resa under en längre tid. Avsluta abonnemanget gör du enkelt genom att logga in på ditt Mitt Vimla konto och meddela din uppsägning. Vimla har i nuläget ingen telefon-support utan hanterar all support via mail eller chatten som finns på deras hemsida. Chatten är aktiv vardagar mellan 09 och 17.

Välkommen

Välkommen till www.mobilabonnemangen.nu.

Nyhetsbrev

Länkar

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.    (klicka här för att förlänga premium)(info & kontakt)